Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Bestelling

Kan ik nog wat toevoegen aan mijn bestelling?

Dit is helaas niet mogelijk. Zodra je bestelling is geplaatst, wordt deze a.d.h.v. een geautomatiseerd proces verstuurd.

Kan ik het bezorgadres wijzigen als de bestelling is geplaatst?

Je bestelling wordt automatisch verwerkt, en al snel opgehaald door onze vervoerder. Mocht je een verkeerd adres hebben ingevuld of dit nog snel willen wijzigen, dan adviseren wij je om zo snel mogelijk te bellen naar het onderstaande telefoonnummer. Mocht je pakket nog niet zijn aangemeld, dan kunnen we het nog proberen te wijzigen. 

Telefoonnummer: 085 747 0099 

Wat is de levertermijn?

We versturen je bestelling op werkdagen tot 15:00 uur via de vervoerder DHL. Je pakket wordt dan meestal de volgende dag bezorgd (met uitzondering van zondag).

Wat bedragen de verzendkosten?

Ga naar onze levering en retouren. Hier is een overzicht te vinden met alle informatie over de verzendkosten.  

Ik kan mijn zending niet volgen. Wat is er aan de hand?

Zodra je bestelling in ons magazijn is klaar gemaakt voor verzending, wordt er een verzendlabel geprint. Zodra dit is gedaan ontvang je automatisch een mailtje met de track en trace code. Je bestelling is te volgen vanaf het moment dat DHL dit label heeft gescand.

De track en trace zegt ongeldige bestelling, wat nu?

Voordat het pakket bij DHL zijn eerste scan krijgt (voor het sorteren) kan het soms voorkomen dat het de track en trace aangeeft ‘ongeldige bestelling’ het pakket is dan nog niet gescand door DHL. 

 

Het kan zijn dat het pakket nog in de vrachtwagen van DHL zit die dan net van ons magazijn vandaan komt. Het pakket krijgt dan een eerste scan in de avond. Vervolgens is het pakket gewoon traceerbaar. 

Betaling

Op welke manieren kan ik betalen?

Betalen is mogelijk via: iDEAL, Mastercard, Visa, American Express, Apple Pay, Bancontact, PayPal en achteraf via Klarna (één euro verwerkingskosten)

Kan ik betalen zodra de order is geleverd?

Ja, het is mogelijk om achteraf te betalen. Selecteer de betaalmethode 'Klarna' bij het afrekenen.

Retourneren

Mag ik mijn producten retourneren?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je de bestelling fysiek in bezit hebt gekregen van de vervoerder. 

De retour voorwaarden uit de algemene voorwaarden vind je hieronder. Het komt erop neer dat je mag nadenken over je aankoop. Wanneer je niet tevreden bent met het artikel mag je het gratis terugsturen binnen de zichtermijn. 

 

Retourvoorwaarden 

De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. 

De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:a) als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.b) als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;c)bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen. 

Kan ik het pakket gratis retourneren?

Ja, wij geven de service om het pakket gratis te retourneren voor de Benelux. Dit kan alleen door de door ons gekozen vervoerders. Het is niet mogelijk om je pakket te retourneren en dan de kosten bij ons te declareren.  

Hoe moet ik het product retourneren?

Je retourneert je product met alle geleverde accessoires en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking mét de originele Bunzlau Castle sticker en de kwaliteitssticker. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele verpakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.  

 

Let op: het retourneren is op eigen risico, de klant is verantwoordelijk voor het artikel totdat het product is aangekomen in ons magazijn.  

Hoe stuur ik mijn pakket retour?

Via de onderstaande link is het mogelijk om zelf je retourlabel(gratis) aan te maken. Hiervoor heb je het ordernummer of track en trace code nodig van het reeds verstuurd pakket en je postcode. Vervolgens vragen wij welke artikelen je retour wilt sturen, en om welke reden (opgave van reden is niet verplicht, wij gebruiken dit als feedback). Wanneer je alle stappen hebt gevolgd, kun je het retourlabel downloaden en printen. Zodra het label geprint is, kan het label op de doos geplakt worden.  Vervolgens geeft u het pakket af bij het gekozen servicepunt. 

 

Klik hier om je retour aan te melden en een verzendlabel te printen. 

Wanneer en hoe krijg ik het geld van mijn retourzending teruggestort?

Het bedrag zal binnen 14 dagen na het versturen van de retourzending worden teruggestort, mits de retourzending is ontvangen door Bunzlau Castle of bewijs is geleverd van de terugzending. Het bedrag wordt teruggestort op het rekeningnummer waar ook mee is betaald. Wanneer je (deels) hebt betaald met een kortingsbon, dan ontvang je het bedrag weer op gelijke wijze terug.

Producten

Wat is een tweede kwaliteitsartikel?

De tweede kwaliteitsartikelen zijn niet helemaal perfect maar zijn nog steeds van hoge kwaliteit. Op het product zit een kleine stempelafwijking of een glazuurfoutje. Wij kunnen niet alle tweede kwaliteitsartikelen fotograferen maar je kan er op vertrouwen dat de artikelen net iets unieker zijn dan normaal.

Hoe herken ik een tweede kwaliteitsartikel?

De tweede kwaliteitsartikelen zijn te herkennen aan de oranje tag, die linksboven van de productfoto's zijn weergegeven. Bij alle tweede kwaliteitsartikelen wordt dit ook op de productpagina aangegeven. Daarnaast wordt elk artikel voorzien van een groene sticker waaraan het artikel te herkennen is. Hieronder zijn drie voorbeelden te zien waaraan je een tweede kwaliteitsartikel kan herkennen.

Ik maak mijn pakket open, en een artikel is gebroken, wat nu?

Wij geven 100% breukgarantie. Wanneer er een artikel is gebroken, dan versturen wij een nieuw artikel naar je toe. Hiervoor vragen wij je het breukgarantie formulier in te vullen.

https://www.bunzlaucastle.nl/formulier-gebroken-artikelen/

Productinformatie

Komt dit product weer op voorraad?

De producten die we op voorraad hebben zijn beschikbaar op de website. We krijgen regelmatig een nieuwe levering van de fabriek, dit wordt dan automatisch geüpdatet op onze website. Mocht je op zoek zijn naar een specifiek product adviseren wij om contact met ons op te nemen op nummer 085 747 00 99 om je vraag te beantwoorden.

Wat is de maatvoering van de producten?

De maatvoering van een groot deel van de producten is gemeten tot aan de rand van het product. Elk product waarbij een aantal milliliters staat beschreven, is gemeten tot aan de rand van het product. Bij de ovenschaal is bijvoorbeeld gemeten inclusief de handvaten, tenzij er een diameter vermeld staat. De diameter van een ovenschaal wordt zonder de handvaten gemeten. Met de diameter wordt het open gedeelte gemeten. Bij een vaas kan de opening (gemeten diameter) kleiner zijn dan dat de vaas breed is.

Kan het keramiek in de oven, magnetron en vaatwasser?

Het keramiek van Bunzlau Castle kan zowel in de oven als in de magnetron. Wij adviseren het keramiek niet boven de 300 graden celcius te verwarmen. Dit geldt niet voor 2e of 4e kwaliteitsartikelen. Voor het gebruik in de oven of magnetron mag het artikel niet te snel van kou naar warmte gaan. Praktisch betekent dit, dat je niet bijv. Een ovenschaal uit de vriezer gelijk in de oven plaatst. Het servies kan in de vaatwasser, met als uitzondering de taartplateau’s.

Let op: wanneer je ovenschalen in de oven gebruikt, zorg er dan voor dat het eten in de ovenschaal zo goed mogelijk verspreid is en de warmte dus gelijkmatig is in de ovenschaal. Laat ovenschalen ook eerst afkoelen voordat je deze onder de koude kraan doet, dit zal ervoor zorgen dat je ovenschaal langer goed blijft.